17/10/11

ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΙΣ

Σύµφωνα µε τον Bernie Dodge  εισηγητή του όρου, Webquest, (ιστοεξερεύνηση) είναι η εκπαιδευτική δραστηριότητα (που εντάσσεται στο Αναλυτικό Πρόγραµµα), κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήµατος ή για τη σύνθεση µιας γνωστικής ενότητας, προέρχονται από το ∆ιαδίκτυο

Webquest ( Ενας εύκολος τρόπος για δημιουργία webquest στη διεύθυνση  : http://zunal.com   )   

     Βάλτε τον τίτλο του μαθήματος

     Ενα webquest για τις τάξεις..........

     Σχεδίαση: βάλτε το όνομά σας

Εισαγωγή
Το παρόν κείμενο πρέπει να γραφτεί έχοντας πάντα στο μυαλό μας ότι απευθύνεται στο μαθητή ως τον τελικό αποδέκτη . Γράψτε μια σύντομη παράγραφο που θα εισαγάγει τη δραστηριότητα ή το μάθημα στους μαθητές. Εάν υπάρχει ένας ρόλος ή ένα σενάριο σχετικό με τη δικτυακή αποστολή (π.χ., "είστε ερευνητές  που προσπαθείτε να ανακαλύψετε υγιεινές συνήθειες που θα σας κρατήσουν υγιείς σε όλη σας τη ζωή")  εδώ πρέπει να προετοιμάσετε το έδαφος. Εάν δεν υπάρχει αντίστοιχη εισαγωγή που να παρακινήσει τους μαθητές, χρησιμοποιείστε αυτό το τμήμα για να παρέχετε μια σύντομη επισκόπηση του θέματος και οργάνωση της αποστολής.
Θυμηθείτε ότι ο σκοπός αυτού του τμήματος είναι αφ ενός μεν  να προετοιμάσει τον αναγνώστη, αφ ετέρου δε  να προκαλέσει το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο θέμα. Σε αυτό το τμήμα επίσης  θα
γνωστοποιήσετε τη μεγάλη ερώτηση (ουσιαστική ερώτηση, ερώτηση καθοδήγησης) γύρω από την οποία περιστρέφεται όλη η δικτυακή αποστολή. 


Αποστολή
Περιγράψτε  με σαφήνεια  το αναμενόμενο τελικό αποτέλεσμα των δραστηριοτήτων των μαθητών.   Η αποστολή θα μπορούσε να είναι: 
  • Η λύση ενός προβλήματος  ή μυστηρίου 
  • Η διατύπωση γνώμης ή θέσης που πρέπει να πλαισιωθεί με επιχειρήματα
  • Η σχεδίαση ενός προϊόντος
  • Η ανάλυση ενός πολυσύνθετου φαινόμενου ή κατάστασης
  • Η υλοποίηση μιας ιδέας ή έμπνευσης
  • Μια περίληψη ή αναφορά
  • μια δημιουργική εργασία, ή
  • οτιδήποτε απαιτεί από τους μαθητές   να επεξεργαστούν και να μετασχηματίσουν  τις πληροφορίες που έχουν συγκεντρώσει από την αναζήτησή τους.  
Εάν το τελικό προϊόν περιλαμβάνει τη χρησιμοποίηση κάποιου εργαλείου (π.χ., PowerPoint , HyperStudio, web, βίντεο), να το αναφέρετε εδώ.
Μην απαριθμήστε τα βήματα  που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι μαθητές για την διεκπεραίωση της αποστολής τους.. Αυτά πρέπει  να περιγράφονται στο τμήμα της διαδικασίας.


Διαδικασία
Ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσουν οι μαθητές για να φέρουν εις πέρας την δικτυακή αποστολή τους; Περιγράψτε αναλυτικά το κομμάτι της διαδικασίας έτσι ώστε να βοηθήσετε άλλους δασκάλους να δουν  πώς κυλάει  το μάθημά σας  και πώς μπορούν να το προσαρμόσουν για δική τους χρήση. 
Θυμηθείτε ότι ολόκληρο το έγγραφο απευθύνεται στο μαθητή και περιγράψτε τα βήματα χρησιμοποιώντας το δεύτερο πρόσωπο: 
  1. Πρώτα θα χωριστείτε σε ομάδες των  4 μαθητών... 
  2. Μόλις σας ορισθεί  ένας ρόλος που θα παίξετε .... 
  3. ... και συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο 
Στο κομμάτι της διαδικασίας οι μαθητές θα  έχουν πρόσβαση στις   πηγές  του Διαδικτύου που εσείς έχετε προσδιορίσει από πριν. Μπορείτε να καταγράψετε ένα σύνολο συνδέσεων το οποίο ο καθένας θα εξετάσει για να συλλέξει τις βασικές πληροφορίες, ή εάν χωρίσετε  τους μαθητές  σε ομάδες, ενσωματώστε σε αυτό το στάδιο της διαδικασίας τις  συνδέσεις τις οποίες κάθε ομάδα θα εξετάσει. (Αυτό αποτελεί μια αλλαγή από τα παλαιότερα πρότυπα WebQuest που περιλάμβαναν ένα χωριστό τμήμα των πηγών. Είναι τώρα σαφές ότι οι πηγές  ανήκουν στο τμήμα διαδικασίας.) 
Στο τμήμα της διαδικασίας, επίσης μπορείτε να παρέχετε κάποιες οδηγίες για το  πώς να οργανώσουν οι μαθητές τις πληροφορίες που θα συγκεντρώσουν. Οι οδηγίες αυτές θα μπορούσαν να αναφέρονται στη χρήση  διαγραμμάτων ροής, συνοπτικών πινάκων, εννοιολογικών χαρτών , ή άλλων δομών οργάνωσης. Οι οδηγίες επίσης  θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν και την χρήση ενός πίνακα ελέγχου με ερωτήσεις για την ανάλυση των πληροφοριών ή για τον έλεγχο ενεργειών που θα πρέπει να εκτελεστούν ή να εξεταστούν. Εάν έχετε προσδιορίσει ή έχετε καταρτίσει έγγραφα οδηγιών στο Διαδίκτυο που παρέχουν βοήθεια για  τις συγκεκριμένες δεξιότητες που απαιτούνται σε αυτό το μάθημα (π.χ. πώς να προετοιμαστεί κάποιος για να πάρει συνέντευξη από έναν ειδικό), πρέπει να τα αναφέρετε σε  αυτό το τμήμα της διαδικασίας.


Αξιολόγηση
Περιγράψτε στους μαθητές πώς η απόδοσή τους θα αξιολογηθεί. Διευκρινίστε εάν θα υπάρξει ένας κοινός βαθμός για την εργασία της ομάδας ή ατομική βαθμολογία. Μπορείτε αν θέλετε να ενσωματώσετε  χωριστές ρουμπρίκες (κλίμακες αξιολόγησης)  για την ατομική και ομαδική εργασία
Γράψτε εδώ μερικές προτάσεις που να συνοψίζουν τι θα έχουν ολοκληρώσει ή θα έχουν μάθει οι μαθητές στο τέλος των δραστηριοτήτων του μαθήματος.
Επίσης μπορείτε να περιλάβετε μερικές ρητορικές ερωτήσεις ή πρόσθετες συνδέσεις ιστοσελίδων για να τους ενθαρρύνετε να επεκτείνουν τη σκέψη τους πέρα από το περιεχόμενο του μαθήματος. Για να ενθαρρύνετε τη συνήθεια της δια βίου μάθησης, δώστε τις συνδέσεις με τις πρόσθετες πληροφορίες που μπορούν να διερευνήσουν μόνοι τους. 



Πηγές & αναφορές

Συντάξτε εδώ ένα κατάλογο με τις πηγές εικόνων, μουσικής ή κειμένου που χρησιμοποιείτε. Γράψτε τις συνδέσεις στην αρχική πηγή από όπου βρήκατε το υλικό που χρησιμοποιείτε σε αυτή τη δικτυακή αποστολή. Εκφράστε τις ευχαριστίες  σας σε όσους παρείχαν τους πόρους, τη βοήθεια ή την έμπνευση για να σχεδιάσετε αυτή την αποστολή. 
Μην γράφετε ξανά τις  συνδέσεις που έχετε αναφέρει στο τμήμα της διαδικασίας.
Απαριθμήστε επίσης οποιαδήποτε βιβλία και άλλα αναλογικά μέσα που χρησιμοποιήσατε ως πηγές πληροφοριών.





Βασικό
1
Αναπτυσσόμενο
2
Τέλειο
3
Υποδειγματικό
4
Αποτέλεσμα

Καθορισμένος στόχος ή απόδοση 
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν ένα επίπεδο βασικής απόδοσης.  
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν ένα μέτριο επίπεδο απόδοσης.
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν ένα υψηλό επίπεδο απόδοσης.
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν το πιο υψηλό επίπεδο απόδοσης.


Καθορισμένος στόχος ή απόδοση  
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν ένα επίπεδο βασικής απόδοσης.  
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν ένα μέτριο επίπεδο απόδοσης.
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν ένα υψηλό επίπεδο απόδοσης.
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν το πιο υψηλό επίπεδο απόδοσης.


Καθορισμένος στόχος ή απόδοση  
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν ένα επίπεδο βασικής απόδοσης.  
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν ένα μέτριο επίπεδο απόδοσης.
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν ένα υψηλό επίπεδο απόδοσης.
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν το πιο υψηλό επίπεδο απόδοσης.


Καθορισμένος στόχος ή απόδοση  
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν ένα επίπεδο βασικής απόδοσης.  
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν ένα μέτριο επίπεδο απόδοσης.
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν ένα υψηλό επίπεδο απόδοσης.
Περιγραφή των εξακριβωμένων χαρακτηριστικών απόδοσης που απεικονίζουν το πιο υψηλό επίπεδο απόδοσης.








































Παραδείγματα
1. http://www.thematzats.com/radio

2.   http://sch.ci.lexington.ma.us/~jpetner/
Πρόκειται για ένα webquest που αφορά την αρχαία Ρώμη.

3. Μελετήστε και αξιολογήστε το σενάριο ιστοεξερεύνησης από τη σελίδα
http://www.schools.ac.cy/eyliko/mesi/themata/nea_ellinika/lyk_didaktikes_protaseis.html 
Επιλέξτε  από το " Διδακτικές Προτάσεις Έκφραση - Έκθεση",  "Ιστοεξερεύνηση - Καταναλωτισμός"
 Kαι πειραματικά δημιουργία με το ίδιο σενάριο ενός webquest (ακολουθώντας την προτεινόμενη φόρμα)  
http://zunal.com/webquest.php?w=83704


4. Μελετήστε και αξιολογήστε το σενάριο ιστοεξερεύνησης από τη σελίδα
http://ekped.gr/praktika/filo/01_66k.swf

  
5. Δημιουργήστε ένα σενάριο ιστοεξερεύνησης ακολουθώντας τη δομή του Bernie Dodge για τις ιστοεξερευνήσεις:
Αρχειακό υλικό ελληνικής ραδιοφωνίας και τηλεόρασης σε ψηφιακή μορφή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου